Ahmet Fidan Kişisel Resmi Web Sitesi
Bilgi paylaşıldıkça anlam kazanır

 

Yorgunum Dostlar

Koca bir çınar ağacından süzüle süzüle kurumuş bir yaprak düşer ya hani,

o yaprağı bile yerden kaldırmaya mecalin olmaz ya bazen.

Hani uykusuzluktan değil de yorgunluktan, göz kapaklarını bile kaldırmak için tüm gücünü harcarsın ya,

Hani dökülürsün sapır sapır, hücrelerin dört bir tarafa dağılmıştır nerde olduğunu bile bilmezsin….

İşte tıpkı böylesi fiziksel yorgunluklar gibi, bir de ruhunun yorgunluğu olur. Dünya umurunda olmaz, bir sen varsındır dünyada, bir de başkası bile yoktur. Başkasını göremezsiniz bir kere. Devamını Okuyun

Etiketler: , ,

Ocak 11th, 2008 | in Kültür ve Sanat, Toplum | Yorum Yapin

Geçenlerde İstanbul’da bir programda Mercan Dede gösterisini izledim.

Kasımpaşa ve Şişhaneye uzun zamandır gitmemiştim. Özlemişim doğrusu. Mercan Dede şovundaki bütün ritüeller, senaryo, koreografi tam anlamıyla Kasımpaşa’dan ve Şişhane kaldırımlarından izler taşıyordu. Devamını Okuyun

Etiketler: , , , ,

Kasım 14th, 2007 | in Kültür ve Sanat | Yorum Yapin

Dünyanın önde gelen iletişim ustası televizyon programlarının halk kitleleri karşısında ayna görevini ne kadar başarılı yaparlarsa reyting’leri o kadar yüksek olur der. Hatta bu zatın “ayna teorisi” diye bir kuramı da vardır.
Bu kuram çerçevesinde şimdi yerli aynalı sazanlarımızı irdelemeye çalışalım.

– Aynalı sazan balığı yumuşak iklimleri sever. Kendisine tutulan aynaların karşısından ayrılamaz, zevkle ve itina ile bu aynanın şeklini alıverir. Televizyon dizilerini, reklamları, magazin ve paparazzi programlarını büyük bir konsantrasyon içinde temaşa eder, bu temaşadaki örnek kişileri ve olayları ayniyle tatbik eder. Devamını Okuyun

Etiketler: ,

Kasım 3rd, 2007 | in Kültür ve Sanat | Yorum Yapin

Çevre, insan zaman kavramlarında odaklaştırabileceğimiz “değişim” ve onun vazgeçilmez özelliği olan “değişme”yi kasdediyoruz kültür kavramıyla. Yani üç temel üzerine inşa olunan kültür, bir nev’i insanın bir heykeltraş gibi elindeki malzemelerle maddi ve manevi yönleriyle değiştirmesi, ilmik ilmik örmesidir çevresini.

Çevre bağlamında; aslı, bozulmamış dışardan en ufak bir etki ve değişim görmemiş, tabiata insanın maddi ve manevi bir müdahalesidir. Buna paralel olarak her heykeltraş elindeki malzemelerle çevresinde farklı motifler oluşturacak, farklı kültürler/medeniyetler kuracaktır.

Devamını Okuyun

Etiketler: ,