Sayın Bahçeli'nin Dünkü Konuşması Üzerine Bir Çuvaldız!
Devlet Bahçeli, soyadıyla müsemma, DEVLET gibi bir karakter veya kişiliktir. Onun ağır ve vakur halini hep örnek göstermişimdir.
Şu anki mecliste olan siyasal partiler arasında kemikleşmiş karakteristik bir tabanı olan yeganeparti MHP dir. Devlet Bahçeli, belki yüzde 8 lerde olan böylesi güçlü ve sarsılmaz bir kemikleşmiş kitlenin üzerinde çok daha şımarık ve çok daha pervazsız bir siyaset izleyebilirdi. Güçlü bir taban, teşkilat ve genç jenerasyon ile, değil yüzde 8 yüzde 2 lik bir kitleyi elinde tutan bir kişi bile şımarır veya pervazsızlaşabilir. Devamını Okuyun
Etiketler: bahçeli, BAYRAK, devlet bahçeli, din, etnik, Hukuk, Kültür ve Sanat, kurum, kutsal, lider, millet, Siyaset, Tarih, Toplum, toprak, ülke, vatan
(İstifa Krizinin Ardından) Türk Siyasal Hayatındaki "Seyfiye"nin "Mülkiye" Üzerindeki Tedrici Seyri Üzerine Bir İnceleme:
Osmanlı İmparatorluğunun duraklama dönemindeki Yeniçeri isyanları ve "kazan kaldırma" eylemleriyle başlayan ve yine Osmanlı'nın son zamanlarında Tanzimat ve Islahat dönemleriyle birlikte Türk bürokrasisineyerleşen "Seyfiye" sınıfının "Mülkiye" sınıfına ya da askeri iradenin sivil iradeye müdahale etmesi onu legal veya illegal emir ve etkisi altına alması genç Türkiye Cumhuriyeti'nde de bu güne değin devam etmişti. Devamını Okuyun
Etiketler: askeri yönetim, darbe, demokratik seyir, demokratikleşme, ordu, sivil yönetim, sivilleşme, siyasal demokrasi, siyasal sistem, Siyaset, siyasi tarih, Tarih, Toplum, türk siyasal hayatı, Türkiye Cumhuriyeti, yönetim
AKP İktidarının Ayıbı
Diyarbakır’daki BDP Nevruzu, AKP İktidarının Tüm Dönemlerinin En Büyük Ayıbıdır
Adı Nevruz Bayramı.
Tarihten beri baktığımızda son yirmi yılda kutlanmaya başlandı. Son yirmi yıla kadar Nevruz yok muydu? Vardı da niye kutlanmadı. Tarihimizi ve tarihsel derinliklerimizi yeni mi hatırlamaya başladık?
Öyleyse Nevruz Bayranı’na iade-i itibar yapılmalıdır. Yoksa Nevruz Bayramına büyük haksızlık yapılmış olur (mu acaba).
Tabi ördeğin ayağı böyle değil. Nasıl ki, 18. yüzyıldan itibaren sanayi devrimide ezilen emekçilerin işçilerin haklarını savunmak için Sosyalist sistem Sendikaları ortaya çıkarmış ve Kapitalist sistem de sendikaları içselleştirip kendi Devamını Okuyun
Etiketler: etnik, Nevruz, Tarih
Yitik Şehrin Koca Çınarının Düşen Son Yaprağı
Muhallebi çocukları, plastik, poşet ve plazma ekran devrinin bebeleri okumasın bu yazıyı!
Gün olur devran döner derler çoğu zaman. Gün olur olmasına da devranın dönmesi ne gizemdir bilir misiniz.
Dikine dikine muntazaman yerleştirilmiş, kara kıyamete meydan okumuş, güneşin yakıcı sıcaklığında kavrulmuş hayli kararmış ve de aşağı doğru uçlarından yıllara meydan okudukça dökülmeye mecbur kalmış cumbalarıyla vakur, duvarlarında incir bitmiş ahşap konakları görürsünüz bazen yürürken yitik şehrin en gözde avuç içi meydanlarından dap daracık ara sokaklara girdiğinizde. Cümleler kurarsınız, tıpkı bu yazının bir önceki cümlesi gibi, uzun uzadıya beyninizde devirler devranlar dönderirsiniz. Hoş beyninizde dönderdiğiniz devranların döngüsü, varsaydığınız uçuk kahve anıların derinliği sizin yaşınızla orantılıdır ya. Zaten bu pazar yazısısını öyle yeni yetmeler, muhallebi çocukları, palazma, plastik poşet devrinin insanları okumaz, okusa da hiç bir zevk almaz. Devamını Okuyun
Etiketler: doğa, günce, hayat, insan, nostalji, Tarih, Yaşam
“Bir Bebeğin Doğuşu”
Bebek doğuyor!… Inga ınga, vıyak vıyak, Acep bu sabinin hali ne olacak?
Sabi mi!? Yok mu bu yavrunun adı anacak?
– Var tabi onu basına paşası sunacak. Devamını Okuyun
Etiketler: demokrasi, şiir, Siyaset, tanzimat, Tarih, Toplum
Peki Küreselleşme içinde Türk Burjuvasisinin Materyalist Sufileşmesini nasıl değerlendirebiliriz?
“Bunu öncelikle demiryolu makascısı” kavramıyla irdelemek gerekir ancak, ondan önce bize altlık olarak söylenecek şeyler var.
Küreselleşme konusunda ‘batı” 300 yıl önce mikrokozmoz yapısını tamamlamıştı. 1600-1625 arasında 17. yy. ın içinde Protestanlar bu günkü dünyanın maddi çehresini çizmişlerdir. Bu çehrenin ardında güçlü bir rasyonallik bulunmaktadır. Batı parayla bilgiyi sürekli olarak evlendirmiştir. Düzenli bir üretim yapılırken dengeli bir tüketim yapılmaktaydı. Bu arada aile müessesesi de yok edilmiştir. Devamını Okuyun
Etiketler: Ekonomi, Felsefe, Kültür ve Sanat, Tarih, tasavvuf